Функціонування спортивно-технічного напрямку забезпечують гуртки:
|
Спортивна радіопеленгаціяКерівники гуртка - Молошик Оксана Анатоліївна Шкідина Артур Сергійович Метою програми є формування компетентностей особистості в процесі спортивної радіопеленгації. Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:
Програмою гуртка передбачено навчання на початковому, основному та вищому рівнях. |
|
Коротко з історії розвитку спортивної радіопеленгації «Полювання на лисиць» або спортивна радіопеленгація (СРП) – дисципліна радіоспорту, що зародилася в Європі відразу після Другої світової війни. Також спортивна радіопеленгація відома під абревіатурою ARDF (Amateur Radio Direction Finding). «Полювання на лисиць» «народилося» в 1947 році в Голландії. Цю подію описують так: Одного разу пізно ввечері, на вулицях м. Гаага з`явилася велика група молодих людей, велосипеди яких були обладнані «дивними»для перехожих апаратами і антенами. Рівно о 12 годині ночі за командою одного з них всі сіли на велосипеди і кудись поїхали і на одному з перехресть вони, нібито як по команді, роз`їхалися в різні боки і, повільно рухаючись, час від часу зупинялися, звірялися з картою і прослуховували ефір, обертаючи при цьому антени. Визначивши напрям, тобто «узявши пеленг» по максимуму сигналу, велосипедисти методично наближалися до будинку, де був розташований шуканий ними передавач – так званий «лисиця». Перші змагання в СРСР провели влітку 1957 року в районі с. Бортничі (Київська обл., Україна). У них взяли участь радіоаматори Києва, Харкова, Слов`янська (Сталінської обл., нині – Донецька обл.), Миколаєва, Львова та Сімферополя. Пошук відбувався на двох діапазонах: 38 МГц і 144 МГц. Довжина дистанції (траси) становила 6 км, на ній необхідно було знайти по дві «лисиці». Змагання зі спортивної радіопеленгації відбуваються між спортсменами, які за допомогою карти місцевості, компаса і радіоприймача на діапазонах 3,5 МГц і 144 МГц повинні знайти задану кількість радіопередавачів в лісі, на пересіченій місцевості за найменший час. Знайти передавач не так легко, як здається на перший погляд. Адже після однієї хвилини роботи, «лисиця» змовкає і витримує чотирьох хвилинну паузу. Виходить, що 5 лисиць дистанції включені не весь час, а тільки одну хвилину з 5. Спочатку працює перша лисиця, через хвилину вона віддає естафету 2-й, потім третя, і т. д. Після 5-ї лисиці знову включається перша. Крім того, характер лісу вносить помітні спотворення у поширенні радіохвиль і тому, приймач далеко не завжди вказує точно на радіопередавач. Безперервно слухаючи сигнали «лис» спортсмен намагається уточнити, де стоїть «лисиця» і виявити її. Тепер зрозуміло, чому замаскований передавач назвали ім`ям хитромудрої тварини. Як сказав дядько Федір із Простоквашино: «Це і полювання, і звірів вбивати не варто». Чим відрізняється радіопеленгація від орієнтування? Буває, спортивну радіопеленгації плутають зі спортивним орієнтуванням. Але, незважаючи на гадану схожість, це зовсім різні види спорту. Як шашки і шахи – дошка одна, а фігури різні. Змагання зі спортивного орієнтування полягають у пошуку нанесених на карту контрольних пунктів (КП). Виграє той, хто витратив на пошук необхідної кількості КП найменший час. Спортсмену-орієнтувальнику треба за допомогою карти, визначати найбільш швидкий маршрут від КП до КП, стежити за своїм положенням по карті, продиратися через природні перешкоди. І все це на бігу. Завдання «мисливця на лисиць» значно важче. Справа в тому, що «лиси» на карту не наносяться. Спортсмен знає тільки розташування старту і фінішу. Як же шукає «лис» спортсмен-«мисливець»? Ось тут і приходить на допомогу приймач-пеленгатор. Прослуховуючи сигнали «лиси» і повертаючи антену, спортсмен шукає азимут на передавач. За допомогою компаса і планшета наносить на карту лінію – «пеленг». Потрібна «лисиця» буде знаходитися там, де перетнуться пеленги на неї. Близький вид спорту до спортивної радіопеленгації – радіоорієнтування (Radio-orienteering). У радіоорієнтуванні на карті позначені радіозони, в межах яких чути «лисицю» (радіопередавач). У СРП радіозони не позначені, а радіопередавачі чути на всій території змагання обмеженою картою або заздалегідь організаторами змагань. Особливості спорту Спортивна радіопеленгація – захопливий і водночас складний вид спорту, що розвиває у підлітка не тільки швидкість, спритність і витривалість, але також гостроту розуму. Кожен учасник має приймати індивідуальні рішення, перебуваючи на дистанціях в складних умовах. У такий спосіб спортсмен привчається до відповідальності за власні дії та рішення. Для здобуття перемог на змаганнях юним спортсменам необхідно постійно підтримувати форму, удосконалювати свою майстерність. Починати заняття спортивної радіопеленгації краще в 10-12 років, але при бажанні беруть хлопчиків і дівчаток і молодшого й більш старшого віку. Нікого не вважають безперспективним. Було б бажання вигравати, і готовність працювати заради перемоги. Для створення рівних умов для спортсменів існує кілька вікових категорій: молодші категорії М-14 і Ж-14, М-16 і Ж-16 та старші категорії М-19 і Ж-19 та інші більш старші за віком. Досягнення найкращих результатів учнів у спортивній радіопеленгації залежать насамперед від його комплексної підготовки: фізичної, технічної, тактичної і психологічної. У наш час змагання зі спортивної радіопеленгації набули значного поширення та розвитку. Українські спортсмени досягли високих результатів на змаганнях європейського та світового рівнів. І потрібно відмітити, що гуртківці Центру демонструють відмінні результати також. Приходьте до нас займатися!
|
![]() |
Юний картингістКерівник гуртка - Сергій Ігорович Ковальчук Проводиться набір "пілотів” віком 6-14 років для занять з автомобільного спорту «картинг» В програмі занять передбачено 3 ступені розвитку: Адреса знаходження клубу «Школа пілотів»: вул. Писаревського 15, міжшкільний навчально-виробничий комбінат (вхід з двору) Довідки за телефоном: веб-сайту: http://www.volyn-kart.org Презентація гуртка "Юний картингіст" /kartingt.pptx
|
Коротко з історії розвитку картингу Карт (англ.cart - візок). Картами називаються спеціальні одномісні гоночні чотириколісні відкриті автомобілі з кузовом або без нього, з пружною підвіскою, з двотактними двигунами, виготовленими промисловими серіями і призначеними для змагань на спеціально обладнаних закритих трасах з твердим покриттям. Картинг – один з видів автомобільного спорту, змагання по яких проводяться на мікроавтомобілях картах по кільцевих і трекових гонках, а також по фігурному водінню і слалому. Траса картингу для кільцевих гонок, прокладена на рівних майданчиках, стадіонах або спеціальних картодромах, є замкнутою кривою з різними радіусами поворотів і довжиною прямих ділянок не більше 150 - 180 м. Довжина круга траси 700 - 1500 м., ширина не меншого 6 м. Зимовий картинг проводиться на трасі завдовжки 300 - 400 м. Вважається, що картинг придумали військові льотчики в США після Другої світової війни. Вони влаштовували гонки по льотному полю, на візках для підвозу авіабомб. Але це хобі було поширене лише у вузьких колах, поки за справу не взявся Арт Інглс (en: Art Ingels), колишній пілот, механік відділення фірми "Кертіс крафт компані" в Глендейле, яка випускала гоночні автомобілі. Він у серпні 1956 р. на автогонках у Помоне представив публіці нескладний карт. Машину назвали візком (англ. cart). В 1957 р. Білл Роулс, Даффі Лівінгстон і Рой Десброу сворюють компанію Go-Kart Company, що виробляє карти. Справи компанії йшли настільки успішно, що вдалося купити ділянку в 5 акрів, на якому був побудований перший картодром. Одночасно Інглс засновує компанію Ingels-Borelli. У травні 1960 р. Міжнародна федерація автоспорту офіційно визнала картинг видом автоспорту. В 1962 р. була створена Міжнародна комісія з картингу при Міжнародній федерації автоспорту (CIK FIA). В 1964 р. в Римі проводився перший чемпіонат світу з картингу з двигунами об`ємом 100 см(картинг став другим видом автоспорту, за яким проводиться чемпіонат світу, після " Формули-1 "). Спортивний картинг є для одних першим ступенем в автоспорт, для інших - дорогим, але захоплюючим хобі. Більшість гонщиків Формули-1 починали свою кар`єру з картингу; серед них Міхаель Шумахер, Міка Хаккінен, Фернандо Алонсо і Себастьян Феттель. ![]() |
Керівник гуртка - Сергій Гаврилович Форманюк
(Заняття проводяться на базі НВК "ЗОШ-інтернат")
Судномоделювання і судномодельний спорт є одним із найцікавіших напрямів науково-технічної творчості учнівської молоді. Метою програми є формування компетентностей особистості в процесі судномоделювання і судномодельного спорту.
Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:
пізнавальної: оволодіння знаннями про роботу з столярним і слюсарним інструментом, будову суден, теорію суднобудування, читання й виконання креслень;
практичної: формування умінь і навичок роботи зі столярним і слюсарним інструментом, виготовлення складних, трудомістких судно моделей, їх запуск;
творчої: розвиток творчого підходу до праці, волі у подоланні труднощів, здібностей, талантів, обдарувань у галузі судномоделювання і судномодельного спорту:
соціальної: виховання охайності, культури праці: розвиток сили, витривалості, швидкості, спритності; виховання патріотизму, любові до України, гордості за її досягнення: організацію змістовного дозвілля відповідно до здібностей, обдарувань і стану здоров`я.
Автомоделювання (кордові та трасові моделі)
Керівник гуртка - Кадлубицький Павло Іванович.
Цікаві сторінки життя відділу початкового технічного моделювання
2018-2019 н.р.
Обласні змагання з автомодельного спорту 02.03.2019
Кубок України з автомодельного спорту (трасові моделі). 25-27.01.2019. Київ.
Міські змагання з автомодельного спорту (кордові кімнатні моделі). 11.01.2019.
Фестиваль технічної творчості. 08.12.2018
Чемпіонат України з автомодельного спорту (кордові моделі). 30.11-02.12.2018. Стрий
Міські змагання учнівської молоді з автомодельного спорту (радіокеровані моделі). 29 жовтня 2018
Всеукраїнські відкриті змагання учнівської молоді з картингу (фінальний етап).
Обласні відкриті змагання учнівської молоді зі спортивної радіопеленгації. 14-16.09.2018.